РАЗОМ ДО ЩАСЛИВОГО ЖИТТЯ!
Головна » Статті » Статті » Статті

Засоби масової інформації і молодь

         Ні в кого не виникає сумніву, що справжнє благополуччя нашої молодої держави значною мірою залежить від освітнього процесу, роботи з молоддю, її виховання. Традиційно покликанням освітніх установ є одухотворення, гуманізація підростаючих поколінь, розкриття в них істинно людських здібностей і якостей, залучення до вищих духовно-моральних цінностей.

         Свобода – одна з найвищих цінностей і разом з тим найважливіша потреба людського існування. Вона не має чітких визначень. Це складний феномен буття і не потребує доказів свого існування. І людині в цьому житті непросто буває зберегти дану їй свободу. Людина може стати залежною, стати рабом необхідності, чіткої зумовленості. У боротьбі за свободу завжди стають у пригоді обізнаність, розважливість, вміння рефлексувати власні дії, оцінювати феномени навколишнього світу. Рефлексія – це здатність гальмувати дії природної мотивації, а це і є найголовніша умова перетворення диктату сваволі в свободу.

         У зв’язку з вищезазначеним, варто звернути увагу на засоби масової інформації, які доступні  сучасній молоді та формують їх світ. Безумовно, це те, чим « харчується» наша молодь. Одразу звертає на себе увагу нелітературна мова, сленг і напівцензурна лексика в деяких з них. Пропаганда насильницької поведінки, перемога матеріального над моральним, обезцінювання сім`ї, встановлення псевдоідеалів «90-60-90».

Такі норми ЗМІ формують маргінальні стереотипи поведінки. В такому стилі засоби масової інформації не можуть, як на мене, спрямувати молоду людину до роздумів і аналізу та не сприятимуть прищепленню гарних манер і виробленню мовлення, а лише штовхатимуть її у хаос сваволі, ненормативної лексики та аморальної поведінки. А внаслідок сваволі можна втратити свободу. Адже свобода – це здатність керувати над власними бажаннями, афектами, пориваннями. Свобода  потребує розуміння і розважливості для власного збереження. А чи достатньо зараз видань саме  виховного і просвітницького напряму? Де наша соціальна реклама та пропаганда здорових цінностей, починаючи з казок? Здається, що основна боротьба інформаційного простору ще попереду.

 

 

Підготувала:

Заступник директора Центру у справах сім`ї та жінок

Деснянського району міста Києва                                                                  

К. Гарник 

Категорія: Статті | Додав: desncenter (22.09.2016)
Переглядів: 391
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]